Support   |  Blog   | 

+45 53535803

nytbanner5

Øl, Vin & Spiritus

box2  

Vores kunder udtaler:

  • Afregning af afgifter er blot et tryk på en knap
  • En løsninger der giver os mulighed for at have fokus på vore kunder
  • Store tidsbesparelser på trivielle opgaver

 

En komplet løsning basseret på markedets mest fleksible økonomisystem

Detaljer og priser klik her:

Visma Business – Øl, vin & spiritus er en ægte brancheløsning udviklet i samarbejde med grossister på det danske og europæiske marked. Løsningen henvender sig til store og små grossister inden for salg af øl, vin & spiritus og andre læskedrikke.

Løsningen er basseret på økonomi- og logistiksystemet Visma Business leveret af norske Visma Software AS. Visma Business er Nordens førende ERP-system når det kommer til brugervenlighed, pålidelighed og fleksibilitet.

Med udgangspunkt i vores kunders hverdag har vi sammensat en løsning der er med til at minimere tidsforbrug på rutinemæssige opgaver, understøtter de krav I mødes med fra jeres kunder og sætter fokus på enkelthed, gennemsigtighed og økonomisk overblik over forretningen.

Løsningen er skalerbar og er således lige anvendelig i den lille virksomhed med 1 – 2 medarbejdere som i den store med +100 medarbejdere. Modulerne kan tages i brug, hver for sig, samlet og i alle kombinationer, hvis eller når der er behov for dem.

Eksempler på løsninger

Den mindre virksomhed med butik og egen WEB shop

Visma Business i kombination med afgiftsmodulet, EMCS Import, kassemodul integreret i Visma Business, fuld integration til DanDomain WEB Shop og Tableau Rapportering.

Virksomhed med B2B salg, egne sælgere og WEB shop

Visma Business i kombination med afgiftsmodulet, EMCS Import, ONSIGHT salgsapplikation til sælgeren på farten, PBS Leverandørservice, fuld integration til WooCommerce WEB shop og Tableau Rapportering.

Virksomheden med speciale i dyre årgangsvine

Visma Business i kombination med afgiftsmodulet, EMCS Import, batch modulet samt konsignationslager og Tableau Rapportering.

Virksomheden med stort sortiment, flere afdelinger i ind- og udland og B2B salg

Visma Business i kombination med afgiftsmodulet, EMCS Import/eksport, Udførsel Online, Intercompany modulet, EDI til dagligvarekæderne, GS1 modul, PBS Leverandørservice, produktion af displays mv., ONSIGHT salgsapplikation til sælgerne på farten, B2B WEB Shop og Tableau Rapportering.

Priser

Løsningen starter på en pris på kr. 295 per bruger per måned.

Modulbeskrivelse

Nedenstående moduler kan indgå i den endelige løsning. Modulerne kan kombineres frit efter behov. Nye moduler kan løbende tilkøbes efter behov.

Afgiftsmodulet

Den daglige håndtering af afgifter – emballageafgifter og afgifter på øl, vin & spiritus kan ofte være en kompliceret og tidskrævende opgave. Løbende ændringer i afgiftssatser, tillægsafgifter og ikke mindst jeres kunders afgiftsstatus, er alle parametre der gør dagligdagen kompliceret.

Visma Business Øl, vin & spiritus hjælper virksomheden med den daglige håndtering, dokumenterer alle afgiftstransaktioner og klargør afregningslister. Alt i alt en stor tidsmæssig besparelse.

Import/eksport via EMCS systemet og SKAT´s Udførsel Online

EU´s ønske om at følge afgiftstunge varers vej igennem EU, skabte EMCS systemet. Systemet stiller massive krav til indrapportering af alt import/eksport af, bl.a øl, vin & spiritus. For mange virksomheder er denne indrapportering en meget tidskrævende og omkostningstung opgave. Tilsvarende kan eksport til non-EU ske via Udførsel Online fra SKAT.

Visma Business Øl, vin & spiritus har automatiseret denne opgave. Alle eksportordrer indsendes automatisk til SKAT/EMCS systemet og kræver ingen manuel håndtering. Godkendelse af importordrer i EMCS systemet, sker automatisk i forbindelse med varemodtagelsen. Dette sikrer en korrekt afrapportering af til- og afgange.

EDI til dagligvarekæderne

Mange af vore kunder der, i dag benytter Visma Business Øl, vin & spiritus, har de danske dagligvaregrosister som kunder. Det stiller automatisk krav om udveksling af ordrer, følgesedler og fakturaer via EDI.

Modulet er fuldt ud integreret i løsningen og kræver således ingen dobbelt registrering af informationer eller efterbehandling af ordrer.

GS1 modul

Flere og flere af vore kunders kunder, bl.a de danske dagligvaregrossister, begynder at stille krav om at de nuværende vareindmeldelsesskemaer nu afløses af GS1 varebasen. Det stiller krav til at alle relevante informationer omkring den enkelte vare stilles til rådighed via denne globale varebase.

GS1 modulet sikrer at disse oplysninger der allerede findes i systemet, automatisk overføres til basen. Den manuelle, og omfangsrige, registrering er således overflødiggjort samtidig med at det sikres at informationer ikke vedligeholdes fra flere steder.

PPS Leverandørservice

Med PBS Leverandørservice overføres fakturaer direkte til PBS, advis afsendes til kunden og forfaldne fakturaer trækkes automatisk på kundens konto. Det kræver blot godkendelse fra kunden og et kontonummer – så kører resten af sig selv.

At selv kunne trække pengene fra kunderne konti sikrer en markant forbedring af virksomhedens likviditetsflow og overflødiggør tidskrævende rykkerprocedurer.

ONSIGHT Sale

ONSIGHT sale er er salgsværktøjet til sælgerne på landevejen. Mapperne med billeder og produktbeskrivelser erstattes af en IPAD, Android eller Windows 8 tablet med synkronisering af data fra den centrale data og billedbase. Ordrer optages hos kunden og sendes direkte ind til økonomisystemet hvor de er klar til behandling.

Onsight Sale sikrer at sælgerne altid har det opdaterede salgsmateriale, de seneste priser og aktuelle tilbud. Ordredelen afløser håndskrevne ordresedler og sikrer hurtig ekspedition.

Tableau Rapportering

Med Tableau rapportering får virksomheden en komplet rapportpakke indeholdende salgsstatistikker, indkøbsstatistikker, lageranalyser, likviditetsanalyser og meget mere. Rapporterne leveres i BI værktøjet Tableau der giver brugeren mulighed for frit at kombinere rundt i f.eks. kunde/vare statistikker eller vare/kunde statistikker – kort sagt: fri bevægelighed i dimensioner og detaljeringsniveau.

Tableau Rapportering kan tilgås via tablets, PC eller off-line browser hvortil rapporter sendes via e-mail.

Opnå den fulde indsigt i jeres data via Tableau Rapportering der omdanner data til beslutningsgrundlag.

Øvrige tillægsmoduler

  • Bonusprogram for både kunder og sælgere
  • Abonnementsfakturering
  • Integration til diverse WEB Shops
  • Integration til fragt og forsendelsesmodulet Consignor
  • Integration til NEM handel

Vin & Spiritus løsningen indeholder bl.a:

  • Disponering baseret på min/maks. og genbestillingspunkt, salgsbudgetter og/eller historik
  • Styring af lager, showroom og salgsbiler
  • Konsignationslager
  • Beregning af hjemtagelsesomkostninger, herunder emballageafgifter
  • Omhældning fra fad til flaske
  • Ompakning til displays
  • Salg m/u transport af afgifter på øl, vin og spiritus
  • Indkøb og salg i flasker, kolli, paller mv.
  • Håndtering af årgange på vin
  • Håndtering af holdbarhedsdato på øl og vin
  • Direkte leverancer fra leverandør til kunde

kontaktside

Vidste du at?

Fra den 1. januar 2015 er kravet om banderolering af spiritusafgiftspligtige varer ophævet.

Registrerede virksomheder efter spiritusafgiftsloven kan til og med den 1. april 2015 ansøge SKAT om at få godtgjort købsprisen af ikke-påsatte banderoler, som virksomheden har på lager.

 

bottombg